Eye Tonuri de gri
Invert Mode Culori inversate
Link Linkuri subliniate
Keypad Navigare prin tastatură
Triangle Cursor negru
Triangle Cursor alb
Remove Circle Text mic
Add Circle Text mare
Refresh Resetare
Close Inchide

Anunț: Anunţă prelungirea concursului pentru ocuparea funcţiei publice vacante de specialist principal în contabilitate pe o perioadă determinată

PRIMĂRIA ORAŞULUI CĂINARI

Anunţă prelungirea concursului pentru ocuparea funcţiei publice vacante de specialist principal în contabilitate pe o perioadă determinată

Scopul general al funcției
• elaborarea proiectului bugetului,precum şi prezentarea datelor spre aprobare ;
• elaborarea proiectelor de decizii / dispoziţii ce ţin de competenţa sa şi asigură implementarea lor ;
• asigurarea participării şi exercitării atribuţiilor delegate în cadrul grupului de lucru pentru achiziţii ;
• organizarea şi ţinerea evidenţei contabile a veniturilor şi valorii cantitative a patrimoniului statului şi unităţii administrativ-teritoriale ,efectuarea controlului asupra încasării depline şi oportune a veniturilor prevăzute în buget,precum şi asupra utilizării corecte şi rentabile a mijloacelor în conformitate cu alocaţiile preconizate în buget,ţinându-se cont de modificările operate în modul stabilit şi asupra îndeplinirii planului conform reţelelor,statelor de personal şi contingentelor;
• gestionarea patrimoniului public prin înregistrarea şi inventarierea proprietăţilor publice,utilizarea proprietăţilor de către instituţiile bugetare sau a întreprinderii municipale,închirierea acestora unor părţi terţe sau proprietăţi publice private.

Sarcinile de bază :
1. Elaborarea proiectului bugetului,aprobarea şi efectuarea modificării conform legislaţiei în vigoare a bugetului unităţii administrativ-teritoriale.
2. Elaborarea schemelor de încadrare în baza statului de personal ,tarificaţiei de salarizare a primăriei şi instituţiilor subordonate.
3. Planificarea şi elaborarea planurilor de achiziţii pe termen scurt şi mediu,exercitarea atribuţiilor delegate în cadrul grupului de lucru pentru achiziţii.
4. Gestionarea patrimoniului public (PP) prin înregistrarea şi inventarierea PP,utilizarea proprietăţilor de către instituţiile bugetare sau a întreprinderilor municipale,închirierea acestora unor părţi terţe sau proprietăţi publice private.
5. Participarea la determinarea direcţiilor prioritare şi elaborarea strategiilor şi programelor orăşeneşti pentru dezvoltarea social economică a oraşului pe termen mediu şi lung,coordonarea,monitorizarea şi evaluarea implementării strategiilor şi programelor de dezvoltare social economice.Participarea la atragerea investiţiilor.
6. Efectuiază controlul,evidenţa veniturilor oraşului din perceperea impozitelor şi taxelor prevăzute în buget precum şi asupra utilizării corecte şi rentabile a mijloacelor în conformitate cu alocaţiile preconizare în buget,ţinîndu-se cont de modificările operate în modul stabilit.
7. Urmărirea efectuării plăţilor de către beneficiarii contractelor de arendă,locaţiune şi stabilirea penalităţilor în caz de necesitate.

Condiţiile de participare la concurs :
1. deţine cetăţenia Republicii Moldova;
2. cunoaște limba română;
3. are capacitate deplină de exerciţiu;
4. nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;
5. studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă ,după caz studii mediu de specialitate cu diplomă în domeniul economic, contabilitate sau finanțe;
6. în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică, inclusiv dintr‑o funcție publică cu statut special, conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b), sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;)
7. nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
8. nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
9. nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

Cerinţe specifice :

Experiență profesională :
• Minim 3 ani în domeniu.

Cunoștințe :
• Cunoaşterea legislaţiei în domeniu ;
• Cunoştinţe de operare la calculator ,Programele Word,Excel,1C,SIMF/CNFD, GAB;
• Cunoaştera managementului în domeniul administraţiei publice locale.

Abilități :
• Coordonarea procesului de planificare a proiectului bugetului local ;
• Elaborarea prognozei bugetului local ;
• Asigurarea controlului asupra executării bugetului local la parte de venituri;
• Prezentarea notelor informative,rapoartelor,proiectelor de decizii ale consiliului local şi proiectelor de dispoziţii ale primarului în domeniul administrat ;
• Lucru cu informaţia din domeniul administrat ;
• Asigură comunicarea eficientă,utilizând orice fel de mijloc;
• Aplanarea situaţiilor de conflict,negociere;
• Lucru în echipă;
• Utilizarea mijloacelor tehnice moderne de birou .

Atitudini/comportamente :
• Responsabilitate ;
• Respect faţă de oameni ;
• Receptivitate faţă de noile idei ;
• Obiectivitate ;
• Loialitate ;
• Tendinţă spre dezvoltare profesională continuă prin extinderea cunoştinţelor în domeniul de activitate, în domeniul tehnologiilor informaţionale, aplicarea diverselor programe, sisteme IT;
• Spirit de iniţiativă;
• Diplomaţie ;
• Disciplină ;
• Flexibilitate ;
• Rezistenţă la efort şi stres .

Responsabilități :
• Răspunde de calitatea şi prezentarea în termenii stabiliţi a rapoartelor,proiectelor de decizii pe chestiunile incluse în ordinea de zi a şedinţelor consiliului local ;
• Răspunde de executarea în termen şi calitativă a deciziilor consiliului local şi dispoziţiilor primarului,în probleme ce ţin de competenţa funcţiei deţinute ;
• Răspunde de dirijarea în cunoştinţă de cauză de sectorul încredinţat,manifestând iniţiativă şi perseverenţă,asigurând îndeplinirea întocmai a sarcinilor ce stau în faţa autorităţii publice,
• Răspunde de utilizarea corectă,în exercitarea atribuţiilor,a legislaţiei în vigoare,să fie obiectiv şi imparţial,să nu dea dovadă de tergiversăti şi birocratism ;
• Răspunde de respectarea cu stricteţe a drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor ;
• Răspunde de examinarea în termenul prevăzut de legislaţia în vigoare a propunerilor,cererilor,plângerilor cetăţenilor în domeniul activităţii sale de serviciu,în conformitate cu prevederile legilor şi altor acte normative în vigoare ;
• Răspunde de prezentarea în termen a bugetului,dărilor de seamă,rapoartelor statistice şi de altă natură,ce ţin de domeniul său;
• Răspunde de păstrarea unui secret ocrotit de lege,precum şi a informaţiilor despre cetăţeni de care ia cunoştinţă în exercitarea atribuţiilor,dacă astfel este stabilit de legislaţie;
• Răspunde de administrarea sistemului informaţional GAB şi platforma „Achiziţii.md”.

Împuterniciri :
• Examinează problemele şi ia decizii în limitele împuternicirilor sale ;
• Solicită şi primeşte,în limitele competenţei sale, de la funcţionarii publici din cadrul primăriei, precum şi persoane fizice şi juridice, indiferent de tipul de proprietate şi forma lor de organizare juridică, informaţia necesară ;
• Efectuează un control strict asupra încasării depline şi oportune a veniturilor prevăzute în buget,precum şi asupra executării bugetului la partea de venituri,utilizării corecte şi rentabile a mijloacelor în conformitate cu alocaţiile preconizate în buget ţinând cont de modificările efectuate.
• Face propuneri privind rectificarea/modificarea bugetului oraşului ;
• Acordă asistenţă comisiilor de specialiate ale consiliului local ;
• Face propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii autorităţii în legătură cu realizarea sarcinilor sale zilnice
• Recomandă comsiei pentru GPP,primarului şi consiliului orăşenesc activele publice spre comercializare;
• Participă la şedinţele comisiilor convocate privind evaluarea activelor publice ce urmează a fi vîndute,închiriate sau folosite în cadrul PPP;
• Elaborează bugetul anual privind cheltuielile pentru acivele publice şi veniturile prognozate se reflectă corect în buget.
• Elaborează prognoza bugetului local.

Documentele ce urmează a fi prezentate :

1. Formularul de participare la concurs, specificat în anexa la Regulament ;
2. Copia buletinului de identitate ;
3. Copiile diplomelor de studii,după caz, însoțit de certificatul de recunoaștere și echivalare, eliberat de Ministerul Educației și cercetării ;
4. Copiile certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi / sau de specializare relevante funcției publicwe vacante ;
5. Documentele ce atestă experiența profesională de exercitare efectivă a atribuțiilor de serviciu (copia carnetului de muncă, certificatele privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
6. Cazierul judiciar;
7. Documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar acest lucru.

Dosarul de concurs poate fi depus de către candidați în format fizic la sediul primăriei în biroul nr.2, sau electronic la e-mailul : apl@primariacainari.md.
Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor.
Cazierul judiciar și documentele ce atestă experiența profesională sau, după caz, prestarea voluntariatului pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Data limită pînă la care poate fi depus dosarul de concurs: 07 aprilie 2025 ora 16.00

Telefon: 024333346, 024332236.

Bibliografia concursului:

1. Constituția Republicii Moldova din 29 iulie 1994;
2. Legea nr.436/2006 privind administrația publică locală;
3. Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
4. Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice;
5. Hotărârea Guvernului nr. 638/2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări;
6. Hotărârea Guvernului nr. 987/2018 pentru aprobarea Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri;
7. Hotărârea Guvernului nr.870/2022 pentru aprobarea regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mica.